Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 21, 2010

AIK? MEN MANSUH2 PLAK?

Kementerian cadang mansuh UPSR, PMR: Langkah ubah sistem pendidikan orientasi peperiksaan?  

Mmg topik HOT! hehe... UPSR n PMR nak dimansuhkan?? hurm2??? agak2 r kan??? misti dak2 y sebaya aku xpuas ati kan?? heheh... sebelum nak bebel lebih, try usha SINI utk reference r.. bg memastikan aku x mereka2 cerita dongeng..heh..

Owhkay, dier kt nak ubah sistem pendidikan yang terlalu berorientasikan peperiksaan menyebabkan lahirlah insan2 y kureng kualiti..haha! tp kan??? cube kowrg usha skang... chomey jer idop masing2.. urm? kepelikan d ctu~

Plus, dier kata skang orang da xtanye, PMR baper? UPSR baper???  Skang org men SPM jer.. heh.. abes tuh lah kan... cube kowrg bayangkan kalu xder UPSR, (peperiksaan awam y adil lagi saksama), pastu ada skul yang bwat soklan sng, ada y wat soklan susah, ada y bwat soklan std, ada y soklan kebocor2an, then, masuk 2ndary skul ekuwt result y ala2 xboley pakay tuh.. hampeh...

Kalaulah xder PMR, kirenye skul y ada utk form4,form5 jer kire cam useless r kan? xder special kat ctu?? hurm?? byk jugak kan effect dier.. Cuz isu nieyh berkaitan ngn kiter cam nak tukar kepada bende baru y merupakan 1 isu besar lah kuwt..

Pastu, tambah agy, dier kata, kalu focus kat exam sgt, terabai r sukan2 kokorikulum sumer tuh.. heh... ntoh lah.. bg aku, cm nonsense... ok jer kuwt... tp kan... kiter ekuwt major r.. mana taw y len xserasi, xkn nak ekuwt kapla kiter jer kan?he... pasni, kalu da xder exam tuh..arap2nye prestasi-kualiti-tahap-level sukan negara kiter mkn 'up'lah yer.. jgn 'crime' level plak nak up same.heh..

Last, bg aku, pendapat aku sendirilah kan... kalu nak berubah tuh boley... nak ekuwt cara org oversea boley... xkesah... sume org nak maju kan??? tp, aku rs slow2 lah yer... buang r 1 jer dulu... jgn r sekaligus buang dua.. kiter tgok r ape jd kalu 1exam besar da ilang.. kalu into positive effect boley r teruskan... kalu negative??? atleast xterlajak agy kan?? hehe! 

 ape 1st reaction kowrg pasl issue nieyh? ;-)


p.s: sonok aku bereducated pepagi gini.. hehe... sekian, terima kaseyh!!!!!!!!!!!!!(ala2 Alleycats)..

~Chaowz~

2 comments:

Unknown said...

mansuhkan pts pon aku da bengang... ahahahahahaha

Nur Atiqah said...

haha! eley...belagaklah tuh~

Shareaholic!