Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, August 12, 2010

Surat untuk Parasit

Hari ini angin macam syok jer layan rambut mengerbang aku nieyh. So, pikir maw lepak depan hostel sambil gilap-gilap Avanza gabak yang sekian lama menggamit-gamit memanggil aku dari tadi. Kesian die sejuk sorang-sorang akibat hujan-tak-beragak-lebat semalam. Sedang daku berkhayal-termenung-beranganmatjenin-muhasabahdiri, aku cam terpikir satu situasi dimana aku mula menyedari kehadiran Parasit dalam hidupku. Lalu cepat-cepat aku capai notebook hottie ku.

Setelah daku googled, Parasitisme adalah jenis interaksi apabila sesuatu organisma (parasit) tinggal di luar badan perumah atau di dalam badan perumah untuk mendapatkan nutrien. Sesetengah parasit boleh menyebabkan penyakit dengan merosakkan tisu-tisu perumah. Sesetengah parasit pula akan menghisap nutrien dalam tubuh perumah. Akibatnya, perumah mengalami kekurangan nutrien yang menjejaskan pertumbuhan dan pengeluarannya.

Cukup fakta di situ. Kita balek kepada ayat terakhir perenggan pertama. Parasit dalam hidup aku. Kenapa aku sanggup cakap seseorang macam tu? Mula-mula aku tak perasan. Aku pikir yang baek jer. Tup-tup kepala kena pijak.

Kepada Parasit;

Iye, aku taw, aku ada kelebihan yang boleh bagi kau kemudahan. Aku taw aku yang mula-mula hulurkan tali persahabatan. Aku taw aku sanggup layan kau everytime kau mintak tolong. Ok! Aku tak kesah part tu. Tapi kenape yer? kenape aku rase kau macam gunakan aku? Benda ni bukan aku sorang perasan. Rakan-rakan aku dulu yang perasan. Tapi diorang biarkan. Takkan nak kacau kebahagiaan kawan. Sampai satu tahap, aku luah perasaan kat diorang, baru diorang have guts nak bebel-leter aku ramai-ramai.

Sekarang aku sedar, kau macam tu. Nak something daripada aku, baru nak contact aku. Bila aku guna alasan yang aku sekarang tak boleh nak tolong kau, kau hilang. Lalu aku terus bertindak drastik nak stop contact kau. Tapi takder sampay putus terus. Just taknak mesra macam dulu. Tapi kau tak habes-habes dengan texts,calls,YMs,fbchats kau. (Nasib kau takde twitter aku). Keep harassing and making me feels annoyed day by day. Ok, maybe it is not your fault or maybe you are actually didn't realize that you are actually using me, but it is a fact (Bak kata En.Jay, Fact is hurt). You need to know that. You are using me! Wake up! I am through with it. 

End.

.Ika.

.Dynoku.(kepada Aryana, wa tak selit lu sini cuz wa da linked u. cukuplah kan? teehee~)

I am so-so-so thank GOD I have some friends who actually care about me. For not making me such-a-loser girl. Thanks Aryana and my sweetheart-Dynos.

2 comments:

Unknown said...

wah, tembakan berbisa
lagi berbisa dari wa.heh

Nur Atiqah said...

kehkeh~ mana boleh kalah dude~

Shareaholic!