Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 18, 2010

Trauma


Text from Mrs Rohayah:

"Selamat berbuka. Banyakkan istighfar. Minum air selawat 3 kali moga rasa takut hilang. Yang dah berlaku tak perlu ibu tanya. Harap dapat muhasabah diri cara akak pandu keta. Ibu mula risau."

Hurm.. pedas di situ. 

Kronologi :

Tadi jam 11pagi, berlaku lagi incident yang memang aku tak nak berlaku sepanjang menjadi pemegang lesen P. Avanza merempuh Lagenda. Terbang sorang laki Cina betol-betol sebelah aku tup-tup lepas moto dier cium sudut hadapan kanan keretaku. Muka aku memang pucat lesi teros. Tak tahu nak buat ape. Pakcik bas, pakcik sapu sampah, abang-abang bermoto dropped by tolong setel mangsa, tolong call ambulans, tolong call pak guard. Aku pandang sayu kereta kesayangan nyawaku tu. hurm. Mood down gile.

Terus aku call ellisa (classmate), bagitau aku tak masuk class -> accident. Die dengan risau terus pantas datang ke tempat kejadian. Sesampay die ke tempat kejadian, die tak tahu nak buat ape. Nampak aku terkedu duduk sorang-sorang kat bus stop pandang kereta yang dah ternoda. Niat dia nak comfortkan aku terbatas bile dier tengok mata aku dah merah, tinggal keluar air mata air je. Aku terus mintak die tolong contact budak laki. tolong tukar tayar. Tayar aku pecah. Syot je. Tayar moto si mangsa tak pecah lah pulak. hu~

Tup-tup sampay rombongan cik kiah - 4 orang perempuan, 5 0rang lelaki dengan niat suci tulus ikhlas nak tolong rakan Trauma mereka sorang ni. Datang pulak Pak Guard, kena deal dengan pak guard pulak. Sampay scene tukar tayar, rupa-rupanya rakan-rakan lelaki aku nieyh kurang oengalaman pulak. hihi~ kelaka. takper.. atleast, they are there. They are really there helping me out. Thanks! Abang Kuda sampay sebagai Superhero! Kagum dengan kekonpidenan dier menukar tayar tersebut. huhu~ Respek!

Ok, aku dah snap pics khas untuk santapan my blog readers dearies.

Muka dah rosak
Moto mangsa pandangan hadapan

Pandangan atas. hurm.

Rakan-rakan yang tegar berusaha


Sekali jek-jek kete, kete tak naik da..


Superhero dah sampay!

Owh! sempat korang posing yer. Thanks bebanyak rakan-rakan. dari kiri Huda,Ellisa,Mimie,Siediq,Azad,Pisang,Mazney,Nik,Zana. Tidak lupe yang paling fleksibel itu, Afy.

Urgh! keretaku.. keretaku..

7 comments:

Unknown said...

pehh
pehhhh
pehhhhhh
pehhhhhhhh
jgn bayar..haram :p

Anonymous said...

banyak2 bersabar ok! Aku dah tau cerita awal2 tadi. yang baik jadi pengajaran, yang buruk jadi sempadan ok? :)

Nur Atiqah said...

Zai : saya JUJUR. Buat baek kat orang supaya orang bwat baek kat kiter.heh.

Aryana : iyer... ko kena tgok live ketenyer~ hurm.. aku sangat2 sugul harini.

Joannfoca said...

hey girl, its not ur fault. its the motobike's fault coz he is blind. =) cheers, no worries!

Nur Atiqah said...

to the wonderer: i don't know whose fault actually. i just thought it's mine cus he is on his right lane. hurm.. btw, thank you for dropping by n trying to cheer me up! appreciate it! huhu~

Atiqah Almy said...

patut la...lete ko kn park sebelah kete aku...tertanye2 gk pe yg jd kt kete ko..xpe lah..dulu pun aku kene lebey kurang cm tu gk..penglaman buatkan kite lg berhati2...

Nur Atiqah said...

huhu~ iyolah..sedey kuwt.. maw beribu abes..

Shareaholic!