Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 21, 2011

Pemberitahuan : Aku bukan racist, aku bukan bias


Result SPM keluar Rabu nieyh! Warkh!!!! Selamat berjaya wahai adekku yang sekarang ni setia bersama MYDIN :P Agak-agak dia ketar macam aku ketar tak dulu-dulu masa berdebor nak pegi dewan amek result? Fuhh! Aku rasa laki ker tak laki ker.. mesti gegel jugak kan? heh.. Takpayah nak control-control macho sangat. heh



Lepas jer dapat result, confirm semua kakak-kakak, abang-abang yang senaseb macam aku nieyh dapat adek lelaki yang manja+pemalas+kaki blackmail+kaki rasuah orang pasti menjadi mangsa mengisi borang-borang rasmi masuk U. Tak pasal, aku jugak yang yang pecah kepala pikir-pikir course, universiti ape yang sesuai untuk dia. Kalau die tak demand tak ape. Ini! Semua aku cadang, semua banyak komen. Pelempang maw? hoho...


Senang-senang aku offer UTM a.k.a Universiti Terbaik Malaysia jer untuk dorang. Sebab ape? Meh aku senarai selagi terdaya dan secara ringkas : 

Nak selambe lepak hostel je sampai abes belajar? ade. 
Nak transport free? berlambak. 
Nak roti canai? tak payah pegi jauh, sekangkang kera jer. :P
Nak pasar malam? seminggu tiga hari cukup? 
Nak shopping? takkan puas sampai abes semester lah jelajah shopping complex. 
Nak pegi luar negara, Singapore? No hal lah, sediakan passport jer. 
Nak layan Jomheboh? Danga Bay senyum menanti. 
Nak masuk tournament DOTA? tak payah penin-penin, banyak competitors nak join, banyak organizers nak layan.
Nak bau stadium? Nak bau swimming pool? Jangan risau
Kipas-susah-mati Qabil Ambak? Nak tengok kuda siang malam pagi petang, no hal lah

Plus, Kita masuk sudut Akademik sikit, Kalaulah korang, laki ker perempuan ker, terasa nak jadi cool, sempoi, layan-layan kira-kira, theory-theory, dalam kata lain - adore pangkat Ir. (pangkat untuk engineer) ;
TAK PAYAH SUSAH-SUSAH SERABUT PIKIR-PIKIR, PILIH UTM - UNIVERSITI KEJURUTERAAN DIIKTIRAF TERBAIK DI MALAYSIA :)
Wah! Macam promoter plak aii. Aku tak bias (tak racist juge) sebab statement yang aku kalerkan merah tuh hasil survey aku tanya cikgu-cikgu yang merupakan rakan-rakan mak aku sendiri.

Ooops! Sebelum kepala korang pinin dengan tulisan berjela dalam blog aku harini, try usha gambo bawah ni kejap :)



So, kalau korang terasa nak berbakti kat adek-adek korang atau taknak pinin-pinin kepala pikirkan masalah dorang, cuba suh dorang datang sendiri UTM Skudai, suh orang-orang kat situ berbuih mulut, berbuih otak pikkir cadangan terbaik untuk dia. Bukan wakil universiti taw, wakil setiap fakulti pun ade. So, sangat-sangat detail dan benar input korang boleh dapat masa ni. Bile lagi nak attend event yang berilmiah, bermanfaat lagi berfaedah untuk kita kan? Menimba ilmu sambil berhibur. AWESOME! :)




Jom layan! PEACE!

5 comments:

chika said...

terbaik lah. walaupun cika tak de peluang dh nk msuk UTM, tp berkat promoter terhebat abad ini, rase gak nak masuk sane.hahaha

Anonymous said...

takleh blah nak gak promote kat bawah tuuuuuu... :p

Nur Atiqah said...

chika : HAHA! ada bakat tak? ada bakat tak? tima kaseyh.. promote kat adek2 bole? hiks :)

aryana : smart tak? huhuhu:)

Wan Gerrard said...

gila la promoter ni, jual karpet leh laku ni :P

nak masuk UTM la hehe

Nur Atiqah said...

wan gerrard : ahaks.. jum2.. meh masuk meh... :) free 1 karpet :P

Shareaholic!