Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 5, 2011

Serabut

Aku serabut sekarang. Aku main taip je nieyh. Agak-agak kalau annoy, ampun maaf dipinta. :)

***

wah! cukup tujuh! aku cop kaler peach (2 dari kanan) :P


Umur sekarang kalau ikut tahun, 23 tahun. Ermmm..... dah layak dipanggil dewasa. Rasa janggal pegang buku Remaja atau Seventeen. Adakah aku yang mengalami perubahan fasa, atau orang-orang sekeliling aku yang berubah? Aku rasa lain.

Dah tahun akhir ni macam-macam aku fikir. Nak tinggalkan alam belajar. Nak masuk alam pekerjaan (insyaAllah). Fikiran mula menjadi matang. Kawan-kawan aku yang ala matang-matang ayam pun dah mula fikir pasal kahwin. Takut! Bukan fikir lagi, siap dah bertunang and dah plan nak kahwin sebelum graduasi lagi. Memang kejutan budaya (bagi akulah).

Ni nak kongsi rasa sikit. Biasalah, masa belajar ada geng sekepala kan? Aku ada gak, membe rapat seramai tujuh orang termasuk aku. Dulu masa masing-masing takde pasangan (kalau yang dah berdouble pun act macam single je), semua satu kepala. Ronggeng sini, ronggeng sana. Flirt ciput sini, flirt ciput sane. Kepala otak semua gila pikir belajar dengan enjoy sahaja.

Sekarang bila dah makin matang, kuantiti membe yang dah berdouble (in a serious way) bertambah, keseronokan hidup bujang (belum berstatus 'married') berkurang. Masa borak sama-sama, ada segelintir layan handphone sambil senyum-senyum. Bila plan nak keluar sama-sama, ada jugak sorang dua tersangkut dengan komitmen lain. Bila dah plan nak pergi hang out bersama-sama tujuh orang, mulalah sorang dua terpaksa cancel last minute atas alasan 'ngedate' lah, apalah, macam-macam lagi.

Benda ni semua normal ke? Aku rasa aku noob bab ni. Baru couple, hubungan antara kawan dah terjejas situ-sini, kalau dah kahwin nanti macam mane yer? huish! tak terbayang tahap keretakan hubungan itu. Ada rakan aku kata "benda ni temporary sahaja. Mungkin masing-masing dalam fasa angau/mabuk chenta. Sabar suder". Hurm, aku rasa macam dah lama sabar, hubungan still tawar. Adakah ini petanda aku tak patut menaruh harapan tinggi dalam perhubungan kawan-kapal (friendship) ni? dimana semuanya akan kembali kepada sediakala. Hurm..... (sigh)

Mode pasrah saje. huu..... :(

7 comments:

Anonymous said...

mungkin terjejas sikit.. tapi mak aku nye kawan dari skolah cam tak putus2.. mase mak aku keje dulu.. time lunch pun dia leh gi jumpe kengkawan ramai2. skang dah pencen lagi ligat mak aku gi jumpe kawan2 skolah dia..

kawan2 skolah tuh.. bukan kawan2 university.. haha..

Moumo said...

beb
i dh been thru this kind of prob jgk
mm sdey n i nngeh tiap2 ari
i syg my close frnd much much more than my bf,
seriously bile org xblas cmtu blik kt kite, i rse down gile.
my friend said, bile u da jmpe ur trully on behalf then u akn fhm mcm mne i syg bf i,
but i tanak cmtu!!i nak syg my bff 4eve n bile dorg ajk lepak i will always say yes

Wan Gerrard said...

hmm kalau BFF tu xkan putus nyer, korang akan selalu bersama.
cepat kawin ye, sebaya gerrard lak =P

Nur Atiqah said...

ururu : nak join geng mak ko boleh? hoho~ cambest jer.. need to have some faith lah nieyh kan? hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.. ngeh ngeh

moumo babe : yes! agree sesangat dengan u. iyelah, sayang antara kawan lagi berharga kan?

Nur Atiqah said...

wan gerrard :oh? macam tuh plak yer?? :) lol

Unknown said...

faith.. suke word tu
tapi kalo in the end, kawan tu nak buat haluan lain, da xleyh wat ape

kapal xjadi kalau bertepuk sebelah tgn kan? heh

Nur Atiqah said...

jadi?diamkan sahaja en jay?

Shareaholic!