Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 24, 2011

Angan-angan mat jenin


Hurm.....

Perfect? Mesti takkan dapat kan? So, mari kita berimaginasi tinggi-tinggi setinggi langit :)

Sebelum ngedate, mesti dah planned baek, nak gerak kul bape, nak pegi mane semua kan? So, boleh tido dengan tenang malam itu.Sebelum hari ngedate tuh, baju semua dah siap gosok, seap hanging depan pintu ala-ala bagi semangat bunga-bunga datang sebelum tido. :P



Mulakan hari dengan senyuman :)
Sok pepagi, bangun awal. Layan subuh. Tolong ibu buat breakfast. Kemas umah sikit-sikit. Bagi up mood diri sendiri. Baru hati chill lebey.

Tepati masa :)
Kalau janji pukul 11 pagi kat KLCC, kire kul 11 dah terpacak dah. Kalau boleh laki tunggu perempuan. Bukan sebaliknya. Baru nama gentleman kan?kan?kan? 

Puas hati :)
Masing-masing puas hati dengan appearance pasangan. Bukan restricted pasal pakaian je, contoh, aku jenis suke menghidu. So, kalau die wangi, kira cukup puas ati da..

Plan berjalan lancar :)
Aku selalu first date, mesti layan wayang. Yer ar, aku sangat teruja kalau dapat roller coaster, tak pasal orang tu gayat, tak ke haru ngadap die muntah? So, plan selamat - movie. Kalau boleh tak maw movie 18SX .. Blushing nanti.. huu~ Lepas wayang, boleh ar jalan-jalan tengok BUNGA API ker, LIVE BAND ker, JOM HEBOH ker, at least takder ar stiff sangat. Kata first date? :P

Adegan photoshoot :)
Honestly, aku jenis camera shy. Tak suke camera. Tapi first date tuh akan jadi memorable kan kalau kita snap some pics masa tuh. Boleh main-main imbas kembali kalau bosan-bosan.

Ala-ala tuan puteri :)
Bukan aku sorang, aku rasa semua perempuan memang suka jadi tuan puteri masa ngedate. Pergi dijemput, balik dihantar. Lagi sweet kan? At least, nampak sikit laki tuh bertanggungjawab bawak anak dara orang ke hulu ke hilir pastu hantar ke tempat asal kembali. Tak gitu bro? 

Sambung dalam mimpi :)
Selalu orang ngedate satu hari akan penat gilak sampai tak teringat nak Isyak. Tapi, aku jenis suka sambung conversation thru text messaging pulak sampai tertido. Baru lah bermakna sikit hari tuh kan? 


HAHA! Manyak songeh kan saya ni? Saya tahu. dah kata berangan. Hiks! Anyway, ni jer dapat aku pikir sekarang. Ada sesape nak tambah? :P


Aku punye theory senang. First date itu penting. Kalau seseorang tuh dah tak hubungi korang after first date, maksudnye korang dah kena reject ah tu. Paham-paham sendiri suder. Kite ada maruah kan?hee


Cheers!



Dare to click? :P

4 comments:

Moumo said...

Beb,
i just out for first date last nite
tp xsnap picture pn
mcm malu2 kambing gtu
sonooook~

Unknown said...

series sedap baca, bleh jadikan guideline, kehkehkeh

Nur Atiqah said...

moumo : woohoo!!! ngedate yer? besar2 pun gatal.... HAHA.. ofcos2 r malu-malu ayam ckt.. heh

en jay : guideline utk org ayat manis cm ko? cam xpecaye jer.. hehe

cindir-rela said...

EEQA
saya pulak rasa first date akan spoil kan sume benda...sebab mase tu malu2 lagi..

so, i usually bagi second chance pade pasangan i..because second date baru leh deside die nye true color..macam saya dengan my mr adorable, after second date, baru la nampak kalau die ajak klua lagi or contact lagi, maknenye ade harapan..first date memang hancus la..nak gelak dalam wayang pun segan , kan? hehe

and i prefer first date kat tempat agak comel n cool sket, macam zo0 negara ke, aquaria ke, so atleast nak tangkap gambar pun tak malu sangat sebab tempat tu memang sesuai nak tangkap gambar kan? heheh...

and ade benda nak tengok selain mate die..so, nak curik2 skodeng mata die time die tengah baca info pasal binatang pun agak sweet la..hahah..

thats me la:)

Shareaholic!